8 juli 2013

Zoku quickpop maker

Hallo lieve lezers,
Terwijl ik dit bericht schrijf eet ik een ijsje. Niet zomaar een ijsje, maar een zelfgemaakte. Met de zoku quick pop maker duo. Wat is dat? zul je misschien denken. Het is een ingenieus apparaat, eerder gezegd een tool, om zelf binnen 10 minuten een ijsje te maken. 





















 


Zo ziet hij eruit. Hij is eigenlijk heel klein. Ik heb zelf een tafelmodel koelkast met een klein vriesvakje. Zelfs daar past hij rechtop in.
De zoku (lekker kort) komt met 4 ijsstokjes, 4 druppel opvangbakjes en een supertool.

Ik kocht de zoku duo bij de albert heijn. Normaal kost de zoku duo €45,00. Een best hoge prijs vind ik zelf. Maar zoku is dan ook de enige (voor zover ik weet) op de markt die deze tool verkoopt en het is een geheel nieuw concept. De prijs zal in de loop der tijd wel dalen. Gelukkig had albert heijn een leuke bonus-aanbieding voor de zoku duo, namelijk €26,99. Dát noem ik nou een leuke bonus-aanbieding.
Meenemen dus die handel want ik had al aardig wat filmpjes op het internet gezien, en ik wilde hem al heel graag.
Zo zit de zoku duo in de doos:


























 
Op de doos vindt je direct wat leuke voorbeelden voor ijsjes. Een splitje, een watermeloen, chocolade en nog een paar andere simpele pops.
Zo werkt de zoku quick pop maker:
Haal de pop maker uit de doos en reinig deze met een lauw sopje met een beetje afwasmiddel.
Maak de pop maker helemaal droog en zet deze in de vriezer. Na minimaal 24 uur vriezen (ik probeerde het al eerder, na 14 uur, geen succes) kun je de pop maker uit de vriezer halen. Zet twee (of één voor jezelf) schoongemaakte en droge ijsstokjes in de quick pop maker.
Vul de uitsparingen met een sap, limonade, smoothie of iets anders koud, zoets en vloeibaars tot de vullijn. Let erop dat de vloeistof van nature zoet is of voeg er suiker aan toe. Zoet je vloeistof niet met kunstmatige zoetstoffen. Dan werkt het systeem niet.
Nu kun je zien hoe je ijsje langzaam bevriest. Als het ijsje helemaal bevroren lijkt te zijn, pak je de supertool erbij. Draai de supertool op het stokje en draai stevig met de klok mee. Op gegeven moment voel je een verlichting of een soort plop. Draai de tool dan iets los, en trek zachtjes aan het stokje. Als het goed is is je ijsje nu los van de uitsparing. Draai nu de tool helemaal eraf en klik een drupbakje op je stokje. Je kunt nu direct je ijsje opeten of bewaren in de vriezer. Enjoy!
Hier twee foto's van mijn ijsjes:



























  
Milk&fruit sinaasappel
























 

Gepureerde aardbeien met magere yoghurt

Voordelen:
-Wanneer je zin hebt in een ijsje kun je deze direct maken

-Je kunt ontzettend veel variëren
-Je kunt je ijsje zo gezond maken als je zelf wilt
-Het is ontzettend leuk om te doen (vooral voor kinderen)
-Ook mensen met een allergie hebben nu meer keuze in ijs

Nadelen:
-Het neemt plek in in je vriezer
-Als je bijzondere ijsjes wilt maken moet je extra (dure) pakketten aanschaffen
-Er zitten niet veel stokjes bij, en de extra stokjes zijn duur
-Om de QPM schoon te maken moet je deze eerst volledig laten ontdooien

Ohja, op deze pinterest pagina kun je lekkere inspiratie op doen.
Check ook even de zoku site voor meer producten. Bijvoorbeeld de leuke kits om je ijsjes nóg leuker en lekkerder mee te maken. Zie deze karakterkit. Uitstekertjes om gezichtjes op je ijsje te maken.
Ook kun je meer ijsstokjes bestellen om ijsjes op voorraad te maken. 
*note: na 4 ijsjes te hebben gemaakt in de zoku raad ik aan de zoku opnieuw in te vriezen.

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten