30 januari 2014

Wishlist: keukenapparatuur

Hallo lieve lezers,

Zoals jullie misschien wel weten vind ik het leuk om in de keuken te staan. Ik heb een vreemde obsessie met keukenapparatuur. Ik kan uren naar tellsell reclames kijken over nicer dicers en magic bullets. Ook youtube ontkomt er niet aan. Regelmatig zoek ik allerlei filmpjes op over foodprocessors en mixers. Ik heb een lijstje gemaakt met de keukenapparatuur die ik in de toekomst wil aanschaffen. Kijk je mee?

- Een wafelijzer. Ik heb eigenlijk geen idee of wafels wel lekker vind. Hij lijkt me gewoon leuk en lekker voor ontbijtjes in het weekend. Er zal vast wel een gezond recept rondzwerven op het internet die ik kan gebruiken.
- Een foodprocessor omdat je er allemaal salades mee kunt schaven, maar ook snelle korstdegen, frietjes, hele dunne plakjes voor chips en dressing. De blenderkan is natuurlijk ideaal voor smoothies.

- Een stomer is gezonder dan het koken van voedsel in een pan. Er is minder vitamineverlies omdat er weinig water gebruikt wordt.
- Een contactgrill om groentes op te grillen óf om heerlijke tosti's mee te maken.

- Een raw droogoven om appelchips, zoete aardappelchips en zelfs fruitlace mee te maken. Yumm

- Een versapers slowjuicer. Heerlijk om 's avonds twee sappen mee te maken om die de volgende dag tijdens ontbijt en lunch op te drinken.
- Een ijsdraai inzet voor mijn kitchenaid mixer. Ik wil zelf soft en roomijs maken van kokosmelk/room, andere plantaardige melken en sorbet van de met de versapers gemaakte sappen.

- Een fornuis met een grote oven. Ik heb er heel veel voor over om weer vier gaspitten te hebben. Ik kook nu op twee electrische pitjes. Ook mis ik echt het hebben van een grote oven.
- Een grote koel/vries combinatie. Ik heb nu een tafelmodel koelkastje met een klein vriesvakje. Wanneer ik over een tijd een appartementje krijg, dan is dit echt een van de eerste dingen die ik aan zal schaffen.
- Gewoon brood is minder gezond voor ons dan brood van spelt-,boekweit- en roggemeel. Het lijkt mij leuk om mijn eigen brood te gaan maken. Ik heb wel een kitchenaid mixer, maar daarna moet je het weer op een andere plek laten rijzen en bakken. Dit ding doet alles in één.

Wat wil jij nog voor keukenapparatuur hebben?

Ohja, wil jij een jaar lang chocolade winnen van Hands off? klik dan hier en volg de aanwijzingen op.

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten