20 juni 2014

Shoplogje Ekoplaza

Hallo lieve lezers,

Gistermiddag ben ik even naar de Ekoplaza hier in Groningen gefietst om o.a. Speltmeel te kopen. Natuurlijk kwam ik daar weer allerlei lekkere en gezonde dingen tegen. Het leek mij daarom leuk om jullie te laten zien wat ik heb gekocht en waar ik dit voor wil gebruiken.

- Rijst quinoa wafels €1,19
- Speltmeel €2,59
Stukken beter voor je darmen dan (witte) tarwebloem
- Kaneelamandelen 174 gram €3,22
Deze zijn zoo lekker, maar het laagje eromheen van mij mij best dunner en met meer kaneel.
- Speltpops 140 gram €1,68
Ze waren lekker om zo op te knabbelen, maar ook lekker met wat amandelmelk. Gezpet met honing.
- Muesli crunch (suikervrij) 186 gram €1,11
Lekker door de yoghurt met fruit, of om zo te eten.
- Bloemenhoning €3,69
- Kokosrasp €1,85
De kokosrasp heb ik gekocht voor mijn muesliballen/repen waarvan ik nog een recept met jullie zal delen.
- Pizzakruiden €1,55
Ik had nieuwe Italiaanse kruiden nodig, en deze zijn ook nog eens biologisch.
- Mexicaanse wrapkruiden €1,89
Ik ben zeer benieuwd of ik hier een lekkere vulling mee kan maken voor enchilada's/burrito's
- Candy tree lolly's p.s. €0,65 Deze lolly's bevatten alleen natuurlijke ingedikte suikers.
Twee keer cassis, twee keer framboos, kers, citroen en appelkaneel. Op de smaken framboos en cassis ben ik dol. Ik ben benieuwd naar de andere smaken.

In totaal was ik €23,32 kwijt. Dat is het mindere van gezond, maar moeilijker verkrijgbaar eten. Dit zijn allemaal dingen die ik af en toe eens koop, en dienen als toevoeging voor mijn voedingspatroon van veel fruit en groente. De speltmeel is wel iets wat ik altijd in huis wil hebben.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien. Kopen jullie weleens bij een bio/eko winkel?

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten