5 april 2015

Wishlist: Ikea

Hallo lieve lezers,

Ik heb altijd al een liefde gehad voor Ikea spullen.
Nooit had ik gedacht bij Ikea te zullen werken, maar sinds Oktober 2014 mag ik mij een Ikea werknemer noemen.
En als je er werkt, dan zie je continu leuke dingen voorbij komen die je graag wilt hebben.
Als ik over een tijd een eigen appartementje heb, dan zal ik meer meubels nodig hebben. Ik heb al een beetje in mijn hoofd hoe ik het in wil richten en met welke meubels & spulletjes. Hierbij mijn wishlist:


Een goed bureau staat bij mij ontzettend hoog op mijn wensenlijstje. Mijn voorkeur gaat uit naar een Linnmon bureau met een 150x75, of 200x75 blad. Het ligt er maar net aan hoeveel ruimte ik heb. Op de foto is er gebruik gemaakt van twee Alex ladekastjes als poten, maar Ikea verkoopt ook verschillende poten voor onder het bureaublad. Wat ook nog een optie zou kunnen zijn, is om tegen de muur een Kallax/Expedit kast van 2x4 te plaatsen, waarop het bureaublad rust, met twee poten aan de voorzijde, of twee 2x2 Kallax/Expedit kastjes aan de zijkanten.


Als kleding/linnenkast wil ik graag een Pax 100 + 50 kast hebben. De indeling van deze foto lijkt mij niet ideaal, gezien ik niet zoveel spullen heb om te leggen. De 100 kast mag van mij twee hangstangen hebben met een ruimte eronder waar ik schoenen neer kan zetten. De plank erboven lijkt mij ideaal voor dingen als beddengoed en offseason kleding. De 50 kast mag van mij een hoge stang hebben voor jurkjes, broeken etc. Drie lades eronder zou handig zijn. Eén voor sokken/ondergoed,  één voor nacht-/loungekleding en één voor sportkleding en bikini's

In de woonkamer zou ik nog graag twee 100 kasten, of één 100 en twee 50 kasten keer willen hebben om al mijn spullen in op te bergen.

Het Stenstorp keukeneiland vind ik ontzettend gaaf. Dit lijkt mij een ideale plek om kook- en bakvideo's op te nemen. Eronder kan ik dan bakvormen, bulk ingrediënten etc. neerzetten. Aan de andere kant kun je eventueel ook met een barkruk zitten. 

Jullie kennen vast wel die handige Ribba lijstjes/plankjes? Je kunt er boven de bank prachtige foto's en teksten in lijstjes op zetten. In de keuken kun je ze gebruiken om je kruiden op te zetten, maar ook je mooiste kookboeken. In de slaapkamer kun je een kleine Ribba gebruiken als minimalistisch nachtplankje voor je telefoon en een waterflesje wanneer je gebrek aan ruimte hebt voor een nachtkastje.


Natuurlijk komt er ook een salontafel. Mijn oog viel op deze simpele én ontzettend goedkope Lack salontafel. Bovenop de tafel komt één waxinelichtje en wellicht een klein plantje. Op de plank onder het tafelblad kunnen mooi een paar mandjes om dingen in op te bergen. Bijvoorbeeld tijdschriften, afstandbedieningen, een bak met kaarsen en waxinelichtjes en fleecekleedjes.

Een paar random dingetjes op het lijstje. 
Een Pressa droogmolentje om sokken en ondergoed aan te drogen. Misschien zijn twee naast elkaar welk handig want er lijken niet veel knijpertjes aan te zitten. Mijn sokken en ondergoed vallen altijd van mijn wasrek af gezien ik nooit knijpers gebruik om mijn kleding en handdoeken op te hangen. Ook verspil ik ruimte door deze kleine items op mijn wasrek te hangen welke ik beter kan gebruiken om extra was aan te hangen om zo tijd te besparen. 

Een à twee setjes Bygel S haakjes. Ik heb drie Bygel stangen welke ideaal zijn om in de keuken keukengerei aan op te hangen in combinatie met de S haakjes. De Bygel stangen zijn trouwens ook superhandig om in je kledingkast sjaals aan op te hangen. 

Een setje of twee fijnmazige Pressa waszakjes zijn ook altijd handig. Zo kun je je was sorteren wat bij het uithalen weer tijd scheelt. Ook beschermen de zakjes tegen de beschadiging van je kleding door andere kledingstukken met haakjes en/of de wastrommel. Sokken & panty's, ondergoed en shirtjes met bijvoorbeeld pailletjes zijn ideale items om in een waszakje te doen zodat deze goed beschermd blijven.


Een zou graag een Kallax 1x4 kast willen en deze horizontaal voor het raam plaatsen. Ik zou er een lang kussen voor maken, zodat extra visite erop kan zitten, maar ook als fijn plekje waar mijn toekomstige hondje heerlijk in het zonnetje op kan liggen. Vier mooie manden eronder om dingen in op te bergen zoals fleecekleedjes, hondenspeeltjes, sloffen&huissokken en/of extra kussentjes.

Een breed Alex kastje staat ook op het wensenlijstje, maar vind ik belachelijk duur. Ik snap niet waarom dit kastje €99 moet kosten. Ah wel, hij lijkt mij ideaal om papier in groot formaat (A3) in op te bergen en andere knutsel-/kantoorspullen.

Zo, voor nu vind ik het wel weer welletjes geweest.
Natuurlijk staan er nog andere meubeltjes op mijn wensenlijstje voor mijn toekomstige appartementje, maar ik wil het liefst zoveel mogelijk bij de kringloop zien te vinden om het wat milieuvriendelijker te maken. De ideale bank heb ik al bij Leenbakker gespot zoals je in dit artikel kon lezen.

Liefs,
Esmée

1 opmerking:

  1. Leuk artikel! Die kledingkast lijkt me ook heel mooi, ik vind vooral van die lades met glas erboven mooi, als je begrijpt wat ik bedoel haha.

    BeantwoordenVerwijderen