21 januari 2014

Gezonde limonade

Hallo lieve lezers,

Dit idee kwam zomaar in mij op. Ik had mijn flesje water gevuld met 500 ml water. toen bedacht ik mij opeens, dat het heel goed is voor je om daaraan het sap van een citroen toe te voegen.
Ik vond het nog een klein beetje te zuur naar mijn smaak, en heb toen een klein scheutje agavesiroop toegevoegd. Het bleek superlekker en fris te zijn.
Daarom voor jullie dit hele simpele receptje van mijn citroenlimonade.
 
 Wat heb je nodig?
- 500 ml water of meer. Het is maar net hoe sterk je de citroensmaak wilt proeven.
- Scheutje agavesiroop. Ongeveer een eetlepel.
- Het sap van één citroen.

En dan?
Pers de citroen uit met een citruspers óf door met een vork te prikken en tegelijkertijd te knijpen in de citroen.
Doe het citroensap in een fles of kan/karaf en voeg er het water aan toe. Voeg nu naar smaak (ongeveer een eetlepel) agavesiroop aan toe.
Even schudden of roeren en klaar is je limonade.

Tip: voeg een heleboel ijsblokjes aan de limonade toe wanneer het buiten warm is. Dit drankje is ontzettend dorstlessend.
Tip 2: vervang het water voor bubbelwater voor een gezonde frisdrank.

Liefs,
Esmée

1 opmerking: