28 januari 2014

Prachtige wooninspiratie

Hallo lieve lezers,

Ik sta nu al 1,5 jaar ingeschreven bij woningnet in Groningen. Ik hoop dit óf volgend jaar een appartementje te kunnen krijgen. Natuurlijk ben ik al véél langer bezig met hoe ik het zou willen inrichten. Eén ding is zeker. Het wordt veel wit, rust en natuurtinten. Zet intussen even dit liedje op. Oh home, let me go home.

- Wat écht een must is voor mijn appartement is een lange muur waar ik een kastenwand kan inbouwen. Een voorraadkast, kledingkast, televisiekast, servieskast en opbergruimte in één. Allemaal verborgen en opgeruimd achter gladde witte deuren. De ikea pax serie is hier ideaal voor. Je hoeft ze niet alleen als kledingkast te gebruiken.
- Deze witte ananas is van Pols potten. Echt een ontzettend leuk merk voor decoraties in huis. Hij zou leuk staan in de kast boven de televisie of op een sidetable.

- Hoewel ik vroeger altijd gek was op roze gerbera's, ben ik nu meer weg van witte bloemen. Nog steeds vind in gerbera's prachtig, maar ook ranonkels, pioenrozen, dahlia's, rozen en hortensia's. Echt waanzinnig mooi in combinatie met groene bloemen/takjes ertussen.

- Dit is het appartement van Lauren Curtis. Een goed voorbeeld van hoe ik mijn toekomstige appartement voor mij zie.
- Ik wil dan zo'n heerlijke zachte ektorp wegzak bank van de ikea. De tealkleurige kussens erop vind ik ook erg mooi.

- Kijk dit geweldige stuk natuur eens. Exact mijn kleurenthema. Wit, groen en teal. Deze foto mag van mij heel groot (met een gouden lijst) ingelijst boven de bank komen te hangen.
- Witte ranonkels in een zacht teal kleurige vaas. Gooi de huiskamer er maar vol mee.
- Om mijn bed wil ik zo'n strakke bedrok van H&M home. Zo kun je ook lekker veel spullen onder je bed kwijt, en niemand die het kan zien.
- Een wit met marokkaanse print gestanst blik. Fijn om zelfgemaakte fruitchips in te bewaren bijvoorbeeld. Ik hoop dat ik een rawfood droogoven in de toekomst kan kopen.
- Deze vaas vind ik echt geweldig. Een bosje hollandse witte tulpen erin en je hebt mij blij !

- Deze teal kleurige kommetjes zijn perfect voor het ontbijt of een soepje.
- Ik vind schone witte lakens op een bed zo mooi staan. Ik houd er ook van om strak onder mijn dekens ingepakt te liggen.
- Een simpele witte tafel is wat ik wil in mijn appartement. Mijn plan is om gewoon een houten tafel bij een kringloopwinkel te kopen en deze wit te verven. Hetzelfde geldt voor de stoelen. De stoelen die aan deze tafel staan vind ik niet mooi. Dit model nooit lekker vind ik.
- Wit servies. Oh how I love you. Ik bedacht me eerst dat ik een servies set wilde kopen zodat alles mooi bij elkaar past. Maar nu ik gemixt wit servies zie op pinterest, denk ik dat ik gewoon lekker ga mixen.

- Allemaal sjieke bordjes. Hierdoor viel het mij op dat het juist leuk is als je allemaal bordjes hebt uit een verschillende serie in eenzelfde kleur. Met glas erbij simpel en elegant.
- Nog zo'n mooi voorbeeld. Deze bordjes schijnen antiek te zijn, maar ik denk dat ik deze look wel bij elkaar kan schrapen.
- Ik ben gék op georganiseerde dingen. Zo zullen mijn keukenkastjes er ongeveer uit komen te zien.
- Ik heb de vakkenkast van ikea. Daaraan vast zit een bureau. Toen ik deze foto zag dacht ik hé ik kan die tafel bij het verhuizen omtoveren tot een werkbar. Poten eronder en met een balk vastmaken aan de muur. Dan zet ik ook mijn kitchenaid erop en kan ik hier kookfilmpjes gaan maken.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Welke kleuren heb/wil jij in je interieur?

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten