17 januari 2014

Recept: Kaneelpuffs

Hallo lieve lezers,

Een beetje later dan gepland (ik heb mijn posts het liefst om 12 uur 's middags online), maar hij is hier toch.
Het eerste receptje voor mijn zelfbedachte challenge voor dit jaar (zie hier). Het is ontzettend simpel en snel om te maken. Ideaal voor bij een brunch of high tea.

Wat heb je nodig?
-Een blikje croissantdeeg. Ik heb de mijne gekocht bij de Aldi voor €1,09. Dit is de goedkoopste die ik kon vinden.
-Suiker. Ik gebruik kokosbloesemsuiker. Dit kun je kopen bij natuurwinkels. Je kunt ook kristal suiker of rietsuiker gebruiken.
-Flinke snuf kaneel. (1 à 2 eetlepels)

1. Het blik croissantdeeg wat ik gebruik.
2. Haal het deeg uit het blik.
3. Snijd 6 gelijke plakjes uit het deeg en leg ze plat neer.
4. Snijd de plakjes in 4 stukjes. Wil je meer smaak en bobbels, dan kun je de plakken ook in 6 of 8 stukjes snijden.
5. Doe een paar eetlepels suiker in een kom samen met twee eetlepels kaneel. Kaneel is goed voor je dus je hoeft er niet weinig van te gebruiken.
6. Maak de stukjes vochtig met natte handen en doe ze in de bak.
7. Hussel de stukjes deeg nu door de kaneelsuiker.

8. Vet de muffinvorm in met olie, boter of bakspray.
9. Herhaal stap 6 en 7 per in stukjes verdeelde plak en doe deze in de vormpjes.
10. Zien ze er niet al heerlijk uit? Zet de kaneelpuffs in een op 180 graden Celsius voorverwarmde oven.
11. Na 20-25 minuten zijn de kaneelpuffs klaar en kun je ze uit de oven halen.
12. Een heerlijk uitziende close-up. Laat ze nog wel even goed afkoelen!
13. De overige kaneelsuiker kun je in een klein bakje of potje doen en bewaren. Dit gebruiken we weer in een volgend recept (appel uit de oven).


De kaneelpuffs komen ongeveer op een bedrag uit van €0,25 per stuk. Een stukken goedkoper dus dan gekochte kaneelbroodjes. De kaneelpuffs zijn knapperig aan de bovenkant, en zacht, plakkerig en fluffy aan de onderkant. Eet smakelijk!

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten