25 februari 2014

Een basis EHBO-kit samenstellen

Hallo lieve lezers,

Wanneer je op jezelf gaat wonen loop je al gauw tegen de eerste ongelukjes aan. Voorheen kon je dan even in de grote EHBO bak van je moeder kijken. Nu moet je zelf een aantal producten aanschaffen die goed van pas komen.

- Verkoudheidsbalsem bij verkouheid en luchtwegenklachten.
- Rekverband voor stevigheid en om zwellingen tegen te gaan.
- Spieroflor gel of iets van tijgerbalsem voor pijnlijke spieren.
- Gaaskompressen voor grote wonden.
- Paracetamol als basis pijnstiller.
- Leukoplast 2,5 cm.
- Leukoplast 1,25 cm. Leukoplast is ideaal om gaasjes vast te plakken.

- Trachitol, tegen beginnende keelpijn.
- Tekentangetje
- Aloë vera gel voor zonnebrand en huidirritatie.
- Hot-Cold pack
- Nestosyl crème werkt goed bij jeuk door bijvoorbeeld insectenbeten.
- Vingercondooms. Ze zijn hilarisch, maar ideaal wanneer je aan het koken bent en je in een vinger snijdt.
- Rennie voor maagzuur.

- Dettol sterilon, om wondjes te ontsmetten.
- Arniflor vallen en stoten zalf. Zorgt ervoor dat blauwe plekken sneller herstellen en vermindert pijn.
- Goede pleisters in verschillende formaten. Ik ben fan van deze pleisters.
- Calendula zalf voor schaaf en brandwonden.

Dit zijn dingen die handig zijn bij alledaagse ongelukjes. Natuurlijk raad ik aan hiernaast een fijne basis ehbo tasje of koffertje aan te schaffen. Zelfs de action verkoopt deze set voor een paar euro. In mijn EHBO doos bewaar ik ook overige medicijnen en reispilletjes. Voor iedereen zijn die verschillend en heb ik dus niet bijgevoegd.

Liefs,
Esmée

1 opmerking: