23 maart 2014

Inspiratie: Keuken

Hallo lieve lezers,

Ik droom er al jaren van. Een prachtige grote lichte keuken waarin alles een plek heeft. Ik zou graag willen weten waar ik over 10 jaar woon, om alvast alles in te kunnen delen. Tot die tijd verzamel ik op mijn Pinterest allerlei mooie ideeën voor mijn toekomstige interieur. Vandaag wil ik jullie een aantal mooie keukens laten zien.

Een grote porseleinen wasbak vind ik erg mooi. Het liefst met een tweedeling zodat afwassen makkelijker wordt. Afwassen in de linker bak, en in de rechter bak afspoelen.

Een apart gedeelte voor al mijn bakspullen vind ik ook wel ideaal. Al helemaal met de lade waarin je alle bulk bakingrediënten kwijt kunt. Leuk ook met die schepjes! (verkrijgbaar bij Dille&Kamille).
Aan de binnenkant van de deurtjes kun je mooi maatschepjes, de kitchenaid gardes en maatcups hangen, zie hier. 

Deze keuken is perféct ingedeeld. Werkelijk alles heeft een plek én er is ook nog nagedacht over plaats en functie. Alles om te koken rond het gasfornuis, Serviesgoed rond de vaatwasser en alles waarvoor je water nodig hebt zit in de kastjes rondom de wasbak. In het midden van de keuken is een eilandje waar alle bakspullen én mealprep spullen liggen. Scheelt weer enorm veel zoeken elke dag. Het enige hier is het aanrechtblad. De vloer vind ik ook niet mooi.




 Die tegeltjeswand achter de kastjes vind ik erg mooi. Het lijkt alsof er achter in de hoek een koffiemachine zit. Erg handig om erboven koffiekopjes en toebehoren te bewaren.
Een grote lange keukenkast toewijden aan keukenapparaten is ook erg slim. De zwaarste en meest gebruikte apparaten op het keukenblad zelf, daarboven de magnetron (aangesloten) en dáárboven de minst gebruikte apparaten.
Heerlijk zo'n zithoekje in de keuken. Ik zie mijzelf hier al zitten met een kopje thee en mijn laptop. In de kast erachter (links op de foto heel vaag zichtbaar) zet ik dan mijn kook en bakboeken. Op de onderste plank leg ik mijn meest gebruikte dingen; agenda & accessoires, usb stick etc.

De handvaten vind ik niet zo mooi, maar de deurtjes én plinten bovenop de bovenkastjes vind ik erg mooi. De vaastwasser en wasbak zijn slim naast elkaar geplaatst. Zelf zou ik boven de vaatwasser nog een dubbeldeurs bovenkastje willen voor servies. Ook hier weer de dubbele wasbak!

Om alles samen te vatten: Ik houd van witte en gefreesde keukenkastjes en deurtjes. Ik wil graag alles georganiseerd hebben. Ik houd van dubbele wasbakken en wil graag een keukeneiland zonder wasbak en/of gasfornuis, gewoon een simpel eiland. Ik wil graag een licht of houten keukenblad. Een grote tweedeurs amerikaanse koelkast met grote vrieslade is ook erg gewenst. In de bijkeuken of voorraadkast komt een extra vriezer voor de voorraad (vooral ingevroren seizoensfruit). Op het aanrecht wil ik zo min mogelijk spullen. Naast het gasfornuis komt een mooie witte pot voor kookspatels. Mijn kitchenaid mag ook niet ontbreken als eyecatcher. De waterkoker en een eventueel koffiezetapparaat komen in een speciaal hoekje.

Hebben jullie al bedacht wat voor keuken je graag zou willen en of deze ook ontzettend georganiseerd wordt?

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten