16 maart 2014

Mijn portemonnee: Kipling Yelina vv

Hallo lieve lezers,

In mijn kleine shoplogje zagen jullie hem al, mijn nieuwe portemonnee.

Dit is hem dan, de Kipling Yelina vv. De kleur en structuur van de portemonnee komen op de foto niet erg flatteus over. De kleur is diep zwart en het materiaal is een soort dikke en stevige vliegerstof.

Wanneer je de voorste flap opent zijn er drie grote vakken. In het achterste vak bewaar ik mijn paspoort en nu mijn medicijnen zodat ik deze altijd bij mij heb en niet kwijtraak.
In het middelste vak bewaar ik briefgeld. Ik was bang dat de vakken niet diep genoeg zouden zijn. Gelukkig passen ook grote briefjes perfect.
Tussen de twee vakken zit ook een rits. Hierin zit mijn muntgeld.
In het voorste vakje heb ik nu een bonnetje en mijn zonnebank strippenkaart zitten (gebruik ik momenteel niet)
Onder de flap bij de drukknoopjes zitten nog twee vakjes. Hierin bewaar ik coupons van winkels.
In de flap zelf zit ook nog een vak. Hier zou ik zelf alleen iets plats in doen omdat je anders een bulky effect krijgt in de flap wanneer je deze sluit.

Zoals je ziet was dit gedeelte echt een must voor mij. Héél veel vakjes voor pasjes.
Ik vind het erg prettig dat dit een apart gedeelte is, en dat je niet overal tussen moet graaien om je pasjes te vinden. Alles in één overzicht.

Achter de pasjes zit één groot compartiment. In een kortere portemonnee zou je hierin je briefgeld bewaren. Dat zou ik zelf niet handig vinden. Wanneer je €5,90 terugkrijgt, moet je eerst de €5,- in dit vak stoppen, vervolgens sluiten, het andere vak openen en het muntgeld in de rits doen. Niet praktisch.

Kijk, nog meer vakjes! Hier zitten nog wel vier vakken verstopt. Ik zou niet weten wat ik allemaal in die zou moeten bewaren. Gelukkig zijn er mensen die hier wél raad mee weten, en waarvoor deze portemonnee dan ideaal is.

En dan het enige minpunt, hij flapt erg dik uit (geen idee hoe ik het zou moeten beschrijven).
Ik hoop dat naarmate ik hem gebruik, hij soepeler wordt en beter zal sluiten.
Persoonlijk vind ik dat vooral het gedeelte van de pasjes te krap is gemaakt waardoor hij bol sluit. Links op deze foto zie je dat hij erg smal is, dit had iets breder/dieper mogen zijn waardoor de flap recht sluit in plaats van deze krappe V vorm.

Ondanks deze kleine minpuntjes vind ik de portemonnee echt superfijn.
Ook prettig, Kipling geeft twee jaar garantie op hun producten. Goed je bonnetje bewaren dus!
Wil je deze kwalitatieve portemonnee ook aanschaffen? De verkoopprijs is €49,90 en is te koop op de website van Kipling. Kipling wordt ook bij de V&D verkocht. Als je V&D vipklant bent (dit kun je gratis worden bij de klantenservice) zijn er vaak persoonlijke kortingsdagen en acties. Meestal krijg je dan 20% korting, óók op alles van Kipling.

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten