9 maart 2014

Organizen: Mijn nachtkastje

Hallo lieve lezers,

Het leek mij misschien wel leuk om jullie te laten zien wat er op mijn nachtkastje ligt, en wat ik erin bewaar.
Het viel mij op dat bij veel roomtours op youtube het nachtkastje bijna niks bevat, terwijl het juist een plek is om dingen te bewaren die je snel nodig hebt. Wat ik op en in mijn nachtkastje bewaar zal ik jullie nu laten zien.

Zo ziet mijn nachtkastje eruit wanneer de essentiële dingen erop staan. Ik geef eerlijk toe, meestal ligt hij vol met zooi. Ik heb geen bank, en dus ook geen salontafel waarop ik dingen zet of verzamel. Vaak ligt er nog mijn camera, een theekopje, wat post, een potje nagellak en wat te eten. Ik probeer wel elke avond voor ik ga slapen dit weer leeg te ruimen.

Op het ladekastje links staat een tissuedoos, een pot bodybutter van the Bodyshop, een fles deodorant en een pluizenroller. Zoals ik al zei heb ik geen echte zitplek, ik zit altijd op mijn bed. Daarom is het handig om een tissuedoos bij de hand te hebben voor wanneer ik iets mors, of wanneer ik verkouden ben.

Dit is mijn kleine spulletjes dumpbakje. Oorbellen, haarschuifjes en knijpclipjes, mijn horloge etc. Ook zie je er DE-punten in liggen die ik nog in het puntenbakje moet doen én een usb-stick voor quick access.

Whoop, mijn telefoon is op magische wijze getransporteerd naar deze stapel, de belangrijkste dingen. Mijn agenda, de etui met agenda accessoires en natuurlijk mijn telefoon.
Zoals je op de eerste foto kunt zien staat er ook nog een fles water, mijn telefoonlader en mijn leesbril. Wanneer ik veel aan het typen ben of een film kijk is het prettig om mijn bril op te hebben.

In De bovenste lade heb ik drie vakken. In het grote vak bewaar ik notitieboekjes, het bonnetjesmapje en twee (waarom weet ik niet) tubes handcrème. Die van de Lidl is trouwens het fijnst.
In het linker bakje heb ik veel gebruikte medische middelen. Pijnstillers (nu diclofenac), vitamines etc.
Het rechter bakje is weer zo'n dump bakje. Hierin zitten een aantal kaartjes, oordopjes, mijn dagelijkse parfum, een potje sudocrem voor droge plekjes en liggen wat pennen.



In het voorste vak van de onderste lade liggen eenzame sokken en mijn twee afstandsbedieningen. Het achterste grote vak bevat een aantal toilettasjes/etui's, de sleutelhanger van Laduree, de oplader van mijn handstofzuiger, een setje van the Bodyshop én last but not least, de gemeentegids die ik nog nooit gebruikt heb. Wat je hier nog meer zou kunnen vinden is een pakje babydoekjes voor als ik geen zin heb om mijn make-up eraf te halen.

Wat bewaar jij in je nachtkastje? heb je het ook (redelijk) georganiseerd?
Mijn nachtkastje komt van de Ikea en is van de Malm-serie.

Liefs,
Esmée

1 opmerking: