1 maart 2014

Verzoekje: Hoe ik mijn wenkbrauwen doe

Hallo lieve lezers,

Via mijn instagram kreeg ik een verzoekje om een video te maken over hoe ik mijn wenkbrauwen doe. Nu ben ik niet de beroerdste en ging ik aan de slag. Helaas heb ik geen goede camera waardoor de kwaliteit van dit filmpje erg laag is.
Wel kan ik jullie vertellen welke producten ik gebruik en wat mijn "techniek" is.

Wat ik gebruik: De donkerste kleur uit dit wenkbrauw paletje van Catrice. De schuine wenkbrauwkwast die ik gebruik is van Max factor en kocht ik ooit bij een DA drogist. Ik ben nog steeds op zoek naar een fijnere kwast. Om je wenkbrauwen in vorm te kammen én om overtollig poeder uit je wenkbrauwen te vegen kun je elk borsteltje gebruiken. Deze is van E.L.F en kostte maar één euro.



Als eerste kam ik mijn wenkbrauwen even door.
Vervolgens dip ik mijn kwastje licht in de poeder en zet ik een rechte streep vanaf het begin van mijn wenkbrauw tot de boog. Dit vervaag ik een beetje.
Daarna dip ik nogmaals mijn kwastje in de poeder en vul ik het uiteinde van mijn wenkbrauw in, de staart.
Soms doe ik eerst de boog en daarna de staart. Dat verschilt nogal.
Dan dip ik mijn kwastje nog eens in de poeder en vul ik de boog in, het belangrijkste.
Met de overige poeder die nog op mijn kwastje zit vul ik de boven, binnenkant en het begin van mijn wenkbrauw in.
Ik kam voorzichtig door de boog en de staart maar stevig door het begin voor een natuurlijker effect.
Een strak begin vind ik zelf erg onnatuurlijk en hard lijken.
Toen ik jonger was deed ik dit wel. Als ik nu mezelf terug zie op foto's moet ik daar erg om lachen. Ronde stevige aanzet en dunne staartjes.
Ik ben ontzettend precies met mijn wenkbrauwen en wil ze dan ook vrijwel gelijk hebben.
Ook kijk ik boos wanneer ik mijn wenkbrauwen invul. Hierdoor zie ik de vorm van mijn wenkbrauwen beter.

Josanne en Natiza, ik hoop dat jullie hier tevreden mee zijn. Als ik ooit een beter camera kan bemachtigen (lees: wanneer ik geld heb) zal ik een betere video opnemen.

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten