23 mei 2014

DIY fashion to do lijstje

Hallo lieve lezers,

Ik heb laatst zelf een pyjamashortje gemaakt van een stofje met cupcakeprint. Dit deed ik om te kijken of ik mijn oude hobby (bijna 10 jaar geleden maakt ik wat dingetjes op de naaimachine) nog steeds leuk vond. Ik vind het nog steeds erg leuk maar ben bang om dingen te verpesten, een faalangst. Toch wil ik gaan proberen om wat meer te maken en daarom heb ik een aantal ideeën verzameld op Pinterest.

- Shift dress. Dit jurkje is aan de bovenkant losser dan aan de onderkant. Wanneer dit een succes wordt, zal ik hem denk ik wel in meer printjes stofjes gaan maken. Het ligt namelijk maar net aan van welke stof je het maakt, waar dit jurkje geschikt voor is.
- Tulle rok. De reden dat ik hem nog niet gemaakt heb, is dat ik geen idee heb wat voor kleur ik wil hebben. Zal ik voor een veilige kleur gaan, of een feller kleurtje zoals op de foto?

- Deze dame is echt geniaal, een peplum top en een rok die samen een jurkje vormen, echt supertof. Staat zeker hoog op mijn wishlist om te maken, alleen wordt dit waarschijnlijk een later projectje aangezien dit knap lastig is en zeker geen beginnerswerkje.
- Een rokje (of meerdere) met geschulpte rand. Mijn plan is wel om het rokje een stuk langer te maken tot net boven de knie. Ik vind deze veel te kort.

Via Ebay heb ik 10 paar blanco schoenenclips gekocht. Aangezien ik een lover ben van DIY's en geld besparen door items op meerdere manieren te dragen, heb ik ontzettend veel zin om schoenenclips te maken. Als het een succes is wil ik ze ook online gaan verkopen. Laat het me weten als je hierin geïnteresseerd bent. Simpele clips zullen ongeveer €5,- per paar gaan kosten exclusief verzendkosten, en luxere tussen de €5 en €10 euro e.v.

- Een infinity dress. Deze jurk staat al een paar jaar op mijn wishlist om te maken. Over de lengte en kleur ben ik nog steeds niet uit. Het liefst wil ik een kleurtje.
- Een stretch rok van kant met een geschulpte rand eronder. Bij de Jan Sikkes heb ik nog geen crèmewitte stretch kant kunnen vinden. Op de foto is het een taillerok, maar ik wil hem op mijn heupen dragen.

Dit was het alweer voor vandaag. Misschien heb ik binnenkort weer leuke nieuwe ideeën.
Ben jij ook creatief?

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten