29 juni 2014

Review Versapers titanium 3G slowjuicer

Hallo lieve lezers,

Inmiddels heb ik mijn Versapers slowjuicer al een dikke maand. Ik heb hem daarom dus ook veelvuldig getest en kan er mijn mening goed over geven. Wil je weten wat je allemaal met een slowjuicer kunt doen? Lees dan dit artikel.


Allereerst wil ik zeggen dat je echt supersnel een sapje hebt gemaakt. Het enige wat je hoeft te doen is je producten te wassen en eventuele stokjes en grote pitten te verwijderen, en dat is 's morgens echt een droom. Je hoeft niet met je half slapende hoofd appels en wortels te schillen, spinaziesteeltjes af te snijden (soms zijn deze erg lang en hard) en klokhuizen weg te snijden. Dit scheelt je werk én je hebt meer sapopbrengst dan met bijvoorbeeld een sapcentrifuge.
Ohja, soms denk ik weleens wanneer ik sta te juicen: pff als ik dit allemaal op had moeten eten (als in kauwen en doorslikken) dan was ik denk ik zeker wel een uur bezig. Wie heeft die tijd? 

Hoe werkt de Versapers slowjuicer?
In het vulgat gooi je stukjes fruit en groente (ik raad aan dit één voor één te doen). De kegel trekt de stukjes naar beneden waar deze langzaam fijn gewrongen worden waardoor het sap eruit komt. Het sap komt door de zeef heen in de buitenste ring waarna het afgevoerd wordt door de sapuitgang met sapstop. De droge pulp wordt afgevoerd via de pulpuitgang.


Wat vind ik zo fijn aan mijn slowjuicer?
Het sap is glad en drinkt makkelijk weg. Je behoudt nog wel vezels, maar hoeft geen dikke drab door een rietje te zuigen. Soms is een dikke drab lekker, als in een aardbeien met yoghurt drankje, maar 's morgens prefereer ik het om snel een sapje te maken en deze naar binnen te werken voor vlugge energie. Call me crazy, maar wanneer ik 's morgens een slok neem van een groente-fruitsapje, dan voel ik direct energie in mijn lichaam komen, het sap geeft een boost aan mijn metabolisme. Toen ik mijn huisgenootje een sapje gaf was haar eerste reactie: wow! Het sap heeft zoveel smaak en geeft echt een kick. Ze zei zelfs: het voelt alsof al mijn smaakpapillen zijn geprikkeld. En wees eerlijk, je bruine boterham met kaas en een kopje koffie doen dat niet elke ochtend.

Wat vind ik minder?
Ik had verwacht direct een gladde amandelmelk te kunnen maken, helaas werkte dit niet.
Ik heb één keer geprobeerd om amandelmelk te maken in mijn slowjuicer, maar dat was nog geen succes. Omdat er kleine gaatjes in de zeef zitten (=voor vruchtvlees), blijven er toch nog fijne korreltjes amandel in je melk zitten. Dit is makkelijk op te lossen door het door een kaasdoek en/of hele fijne zeef te gieten. Toch krijg je denk ik een romigere melk door je amandelen en water in een blender lang te blenden en daarna het door een kaasdoek en/of hele fijne zeef te gieten. In een blender krijgen de stevige amandelen namelijk langer de tijd om af te breken en hun goede eigenschappen af te geven. Dit is uiteraard wel korter te bewaren doordat in een blender meer oxidatie plaatsvindt. 

Hoe maak je de Versapers schoon?
Het schoonmaken is heel simpel. Druk de sapstop dicht. Giet ongeveer 300ml in de machine en laat deze even een minuutje draaien. Laat het water uit de machine lopen via de sapuitgang en sluit deze weer. Draai de bovenkant eraf en spoel deze om met lauw water. Trek vervolgens het losse middendeel eruit. Haal de ring eraf en maak deze schoon met het borsteltje en wat water. Eenmaal per week haal ik de rubbertjes eruit en maak ik deze extra goed schoon. Dan haal je de perskegel eruit. Hieromheen zitten vaak nog wat harde vezels. Gooi deze weg. Dan maak je ook de kegel schoonmaak met het borsteltje. Heel belangrijk is om de zeef goed schoon te maken met het borsteltje. Maak ook alle gaatjes goed schoon. Spoel het doorzichtige gedeelte goed uit en verwijder overige pulp uit de pulpuitgang. Met het pijperager-borsteltje maak je beide uitgangen goed schoon. Dit klinkt als ontzettend veel, maar de Versapers heb je in 5 minuutjes schoon.

Wat wil ik nog maken met mijn juicer/wat heb ik nog niet gemaakt?
Ik wil nog van groentesap een soepje maken, ijs draaien van vruchtensap en ik wil nog zelf tarwegras sap gaan maken. Ik moet nog tarwegras zaadjes kopen/bestellen en deze kweken, alvorens ik dit kan proberen.

Als laatste wil ik jullie meedelen dat ik ontzettend blij ben met mijn Versapers slowjuicer. Ik kan hem iedereen aanraden. Investeer in de titanium 3G. Deze heeft als enige een sapstop. Koop hier de Versapers titanium 3G, of in een kookwinkel bij jou in de buurt!

Heel veel liefs, en veel gezondheid,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten