31 maart 2015

Update: Minimaliseren

Hallo lieve lezers,

Het minimaliseren gaat z'n gangetje. Ook blijf ik bezig met het organizen van de spullen welke ik graag wil houden.


Bij Ikea kocht ik twee setjes Kassett dozen van €5,99 per twee stuks, en vier setjes van €4,99. Dat resulteerde hierin:


Ik heb nog één setje dozen van €4,99 (zie rechts) over welke ik nog kan vullen. Het is de bedoeling dat alles straks in mijn toekomstige appartementje op planken boven mijn werkbureau komt zodat de dozen gemakkelijk te pakken zijn. Nu moet ik alles afstapelen wanneer ik een doos nodig heb die onderaan staat. Niet functioneel.

Ik geef hierbij toe dat ik een verslaving had aan het kopen van bakjes. Ik had één vak van mijn expedit kast vol met bakjes. Ik zocht ze uit.


Links zie je de bakjes die ik allemaal naar de kringloop ga brengen, en rechts de bakjes welke ik graag wil houden. Zie je dat handige muffin-/cupcakedoosje rechts op de foto? Die kocht ik zeker 5 jaar geleden bij Xenos.

Zo! Dat is mooi opgeruimd.
Ook heb ik laatst bij Ikea 4 glazen Förtrolig bakjes (formaat niet te vinden op de website) gekocht welke in de oven, magnetron, vriezer en koelkast kunnen (zie rechts op beide foto's). Super duurzaam!
Dat is ook erg handig wanneer je bijvoorbeeld porties lasagne maakt.
Je laat het afkoelen, deksel erop en dan kunnen ze zo in de koel- of vrieskast.
Scheelt weer aluminium- en vershoudfolie.

Ook heb ik zeker 3 verhuisdozen staan met allerlei leuke items (o.a. kleding, tassen en schoenen) waar ik helaas niks meer mee kan, maar waar ik anderen tegen een zacht prijsje mee kan verblijden. Ik ben nog aan het zoeken naar een leuke/goede manier om dit te verkopen. Misschien is de Stadjers- of een bloggersmarkt een idee.


Van mijn losse prullaria ga ik een heus "found object painting" maken. Dit idee vond ik op het youtubekanaal van Karen Kavett.

Ik heb ook een vuilniszak gevuld met allerlei dingen welke ik toch nooit gebruik. Een aantal dingen die weggaan zijn: de weegschaal (het gaat erom hoe je eruit ziet en niet hoeveel je weegt), een koeltasje met koelelementen (ik ga hooguit 2 keer per jaar picnicken en enkele keren naar het strand) en een aantal loze opbergmandjes welke niet bij mijn interieur passen.
Mijn skeelers uit het jaar 0 gaan ook naar de kringloop gezien ik er toch nooit meer op skeeler.

Ik sluit hierbij tevreden deze blogpost af. Weer een stapje verder!

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten