23 januari 2014

Mijn guilty pleasures

Hallo lieve lezers,

Ik eet gezond JA, maar er zijn een aantal dingen waar ik een uitzondering voor maak.

- Zonnatura drop. Deze drop is echt heerlijk. Hij is niet gemaakt met geraffineerde suiker en zonde gelatine. Dat maakt deze drop daarom ook veganistisch. Natuurlijk blijft er suiker in zitten. Het is niet de meest slechte (witte) suiker, maar rietsuiker.
- De chocolade van Hands off. Zie hier mijn review. Heerlijk. Helaas gezoet met gewone witte suiker. Ik zou heel graag in de toekomst een complete worry free chocolade zien.



- Hmmm tosti's. Het is maar goed dat ik nog geen contactgrill heb en amper brood in huis heb. Ook heb ik niet vaak kaas in huis omdat ik het niet zo meer vaak eet (ik eet bijna geen brood).
- Pizza vind ik echt heerlijk. Niet een diepvriespizza met allerlei gezellige E-nummers, maar een van een echte Italiaan. Het liefst met asperges, tomaat, champignons en augurk. Helaas kennen nog niet veel mensen het genot van augurk op hun pizza. Ik heb mijn moeder al om gekregen, nu de rest van de wereld nog.

- Rijstevlaai vind ik echt ontzettend lekker. Vooral met dikke schaven pure chocolade. Rijstevlaai is meestal niet zo zoet als andere taarten met een koekbodem zoals appeltaart.
- Tiramisu vind ik heerlijk en ook leuk om te maken. Een van de weinige desserts die ik lust. Ik ben geen verschrikkelijke zoetekauw. Geef mij maar kaas, komkommer en romatomaatjes.

- Grand Marniertruffels van banketbakkerij de Korenbloem in Sneek. Heerlijk als die op mijn stagedagen gemaakt werden. Mijn baas vond het heerlijk om mij te zien snoepen. Bedankt nog voor die vijf kilo die ik daardoor ben aangekomen. Haha.
- Spijskoekjes van de banketbakkerij zijn ook lekker. Bitterkoekjes en wellingtonhoefjes. Ik heb ze trouwens al heel lang niet gehad.
- Heel af en toe koop ik het eens, Coca Cola vanilla. Op gewone cola ben ik niet zo gek en eigenlijk vind ik het ook veel te zoet. Ik voel mijn tanden bij het drinken van frisdrank haast wegrotten. Coca Cola vanilla vind ik nog weleens lekker.

Heb jij ook guilty pleasures op het gebied van eten en drinken die niet zo gezond zijn?
Neem jij vaak iets van deze dingen?

Liefs,
Esmée

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk, rijstevlaai en vanille cola! Pizza met augurk begrijp ik totaal niet, maar dat komt vast omdat ik uberhaupt niet gek ben op augurk, hooguit in de salade.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is net als de augurk op een hamburger van de mcDonalds voor zover ik mij die nog kan herinneren. Dat lichte zuurtje is heerlijk bij de zoutheid van de kaas etc.
      Ik ben echt gek op augurken !

      Verwijderen