4 februari 2014

Toffe DIY inspiratie van Pinterest

Hallo lieve lezers,

Pinterest, kennen jullie het al?
Ik vind er altijd ontzettend leuke inspiratie op het gebied van eten en wonen. Ook is Pinterest echt een walhalla voor DIY ideeën. Ik heb een aantal leuke ideeën verzameld welke ik wel zou willen uitvoeren.

- Dit lieve biscuit kussentje. Volgens mij echt super simpel om te maken. Je naait een rechthoek van twee zandkleurige stukken fleece, keert deze binnenstebuiten, vult hem op, naait hem dicht en daarna de details met de hand en zandkleurig draad naaien.
- Deze kussens met grote strikken vind ik ook erg leuk. Lijkt me mooi met witte kussentjes en tealkleurige strikken of andersom.
- Deze is ook erg simpel. Neem een oude pot van bijvoorbeeld augurken of jam. Met sprayverf maak je de deksel, een kaarsenvoet en een bijvoorbeeld schaakstuk allemaal één kleur. Goed laten drogen en aan elkaar lijmen met bijvoorbeeld een lijmpistool.

- Nog een leuke DIY met sprayverf. Vind je ergens oude beeldjes, bijvoorbeeld op de zolder, bij je opa & oma thuis of in een kringloopwinkel/rommelmarkt. Spray ze dan met een matte witte sprayverf of metallic zilver/goud. Voilá jouw sjieke decoratie in een handomdraai. Voor zulke beeldjes betaal je al gauw €10,- in een woonwinkel.
- Dit handig bak/kookeiland. Gelukkig is deze niet moeilijk om te maken. Het leuke is zelfs, ik heb een expedit bureau van de ikea die ik niet meer zal gebruiken als ik een appartementje heb. Het plan is deze dan vast te maken aan de muur en er hoge pootjes onder te zetten om hem als bak/kookeiland te gaan gebruiken. Een expedit 2x2 eronder op wieltjes, mijn kitchenaid erop en eventueel twee barkrukken erbij. Mijn idee is om dit eiland te gaan gebruiken voor kookfilmpjes.
- Deze DIY vind ik ook erg leuk. Heel simpel te maken met een fotolijst, scrapbookpapier en een triplex letter. Verf het lijstje in een leuke kleur, doe scrapbookpapier in het lijstje en plak er de triplex letter op die je eventueel nog hebt geverfd in een leuke (metallic) kleur.

- Kussens met een tekst kun je heel simpel zelf maken. Een katoenen kussenhoes, Textielstiften en een sjabloon zijn de enige dingen die je nodig hebt.
- De partyclutch die je in je garderobe moet hebben kun je ook zelfs maken.
- Een simpele boodschappen/strandtas van een canvas tas en glitterverf. Knip een sjabloon uit een stuk papier of karton en vul deze in. Je kunt er natuurlijk ook een leuke tekst op zetten.
- Ik houd van dahlia's. Deze DIY vond ik dan ook een erg leuk idee. Wel met andere kleuren. Mooi als je een hele wand vol maakt met verschillende bloemen in een kleurenschema.

- Leuk als herfst decoratie in huis. Zoek mooie bladeren en laat deze drogen, of koop van die stoffen bladeren bij de xenos/action. Smeer de bladeren in met lijm en strooi er glitters over in aardetinten. Laat de bladeren drogen, pons er een gaatje in met een perforator en hang ze bladeren bijvoorbeeld een muur met een lintje.
- Koop simpele potten bij de ikea/xenos/action/hema en maak mooie stickers op de computer met de inhoud erop. Deze potten zijn gebruikt voor wattenstaafjes, watjes en proefjes van bodylotion/douchegel etc. Je kunt er natuurlijk ook pennen, haarelastiekjes, eten enzovoort in doen.
- Knip of pons uit glitterpapier rondjes of andere leuke vormen en plak deze aan een touwtje. Erg leuk voor kerst, maar ook voor een feestje.
- Als laatste deze fashion DIY. Naai op een t-shirt een stuk kant. Dit maakt het net wat specialer. Ook kun je kant aan de onderkant, de mouwtjes of bij de halslijn naaien.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.

Liefs,
Esmeée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten