14 maart 2014

Mijn bed

Hallo lieve lezers,

Vandaag wil ik jullie mijn bed laten zien. Mijn favoriete plekje in mijn kamer.

Ik heb een boxspringbed. Hij komt van de Leen Bakker en is van de serie Riga. De afmetingen zijn 140x200 cm. Bovenop mijn matrassen heb ik een traagschuim matrastopper liggen. Ik realiseer me heel vaak dat ik daarvoor echt maar een spotprijsje heb betaald. Voor de topper met de afmetingen 140x200 cm heb ik destijds (4 jaar geleden) maar €75,00 betaald. Wanneer ik in de woonwinkel folders kijk betaal je dat nu voor een éénpersoons topper.

Op mijn bed ligt een dekbedovertrek van de Ikea. De zebraprint hoezen komen van H&M home. Om de hoofdkussens heb ik simpele zwarte hoezen. In de overtrek hoezen zitten de meest cheape hoofdkussens van de Ikea. Ze kostten mij maar €1,99 per kussen. Het witte kussenhoesje is een soort bontstofje met rozenprint van de Action. Het grote witte fluffy fleeceplaid komt van de Big bazar.

Deze manier van opmaken is typisch Amerikaans.Wij Europeanen maken ons bed heel simpel op. Grappig feitje, Amerikanen hebben tussen hun matrashoes en dekbed een laken. Zij wassen hun dekbedovertrek gemiddeld éénmaal per maand. Elke, of om de week wassen ze wél hun kussenhoezen, matrashoes en laken.

Ik vind het geen probleem om mijn bed elke ochtend op te maken, dat heb ik inmiddels op de automatische piloot staan. Wel vind ik het hele bed afhalen en opmaken een ramp. Misschien neem ik de manier van slapen met een extra laken ertussen ook wel over. Scheelt was (beter voor het milieu) én tijd.

In de toekomst ben ik van plan om hogere pootjes onder mijn bed te plaatsen én om een bedrok (van H&M home) aan te schaffen. Mijn bed is ontzettend laag. Ik zou graag opbergboxen onder mijn bed plaatsen, zodat ik deze er makkelijk onderuit kan rollen om te stofzuigen.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen én te zien. Hoe maak jij je bed op?

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten