6 maart 2014

Organizen: Mijn kaartjesdoos

Hallo lieve lezers,

Op Instagram had ik al een foto geplaatst van mijn kaartjesdoos.
Wat is dat nu precies en wat is er zo handig aan?

De doos waarin ik mijn kaartjes bewaar is één van een setje van de ikea, deze.
In deze doos heb ik verschillende categoriën, daar ga ik zo nog meer van laten zien. Het handige hieraan is dat je voor vrijwel elke situatie wel een kaartje op voorraad hebt. Vorige week werd mij weer zo duidelijk waarom ik dit systeem gestart was. Doordat ik momenteel niet kan lopen kon ik geen kaartje kopen voor de verjaardag van mijn opa. Gelukkig heb ik dan een kaartje én postzegels in een envelop op voorraad. Zo kon ik mijn opa toch een kaartje sturen (een huisgenootje heeft de kaart op de post gedaan voor mij). Het kan ook zo zijn dat je tijdsnood hebt. Je hebt al wel een cadeautje voor iemand gekocht, maar nog geen kaartje om erbij te geven, balen dat je de hele dag moet werken en in je lunchpauze een afspraak hebt. Je moet werken tot zes uur die dag en moet daarna direct door naar huis om te eten en dan naar die verjaardag. Gelukkig heb je dan kaartjes op voorraad.

Voorin de doos heb ik allerlei enveloppen zitten. Simpele witten, een setje gekleurden van de Lidl (superleuk, handig én goedkoop), vierkante ivoorwitten, een envelop met een printje en nog een vierkante witte.



Hier heb ik nog wat random kaartjes: drie 3D kaartjees met dolfijnen, drie 3D kaartjes met haaien en een aantal kleine kaartjes voor bij kleine cadeautjes.
Hier heb ik ook de envelop met de postzegels zitten. Ik vind het fijn dat alles voor de post zo bij elkaar zit.

De eerste categorie is bedankt/beterschap.

Condoleance/ veel sterkte. Hier heb ik nog maar één kaartje voor. Ik moet binnenkort even een aantal inslaan.

Verjaardagen volwassenen. Hier heb ik echt ontzettend veel kaartjes van. Veel van deze kaartjes zijn aardig universeel.

Voor de mannen heb ik een speciale categorie. Naar mijn opa kan ik prima een kaartje sturen met oranje rozen erop, maar naar een jongeman van mijn leeftijd is dat misschien wat gek. Daar stuur ik dan een stoere auto naartoe.

Liefde/samenwonen/huwelijk. De ideale tijd om deze kaartjes aan te schaffen is ná valentijnsdag. Er blijven dan vaak kaartjes over die voor een lagere prijs verkocht worden.

Blanco/zomaar kaartjes. Af en toe wil je spontaan een kaartje aan iemand geven of er is niet écht een bepaalde kaart voor die gelegenheid. Dan kun je een blanco kaartje geven. Ik vraag me nu af waar ik deze kaarten gekocht heb. Er zitten hele mooie tussen en ik kan mij herinneren dat ze echt ontzettend goedkoop waren.

Voor kinderen heb ik ook een speciale categorie. Het linker kaartje heeft een rood pomponnetje als neus, super schattig.

Van afgelopen jaren heb ik nog een paar kerst/winterkaartjes over. Deze kun je nog als kerstkaart versturen, maar ook bij een cadeautje geven.

In mijn laatste categorie zitten babykaartjes. De kaartjes links zijn nog blanco en kan ik gebruiken om zelf een kaart van de maken.

Waar koop ik de kaartjes? Boeken voordeel, Kruidvat, Action, Euroland, So low, Big bazar etc. Bij deze winkels kun je vaak 5 kaarten voor €1,99 kopen. Een kaartje van een merk als Hallmark kost al snel tussen de twee en drie euro. Voor die prijs heb je er bij deze winkels veel meer voor. Het is wel even zoeken naar leuke kaarten. Er zitten ontzettend veel lelijke tussen.

Ik hoop dat jullie deze tip handig en leuk vonden. Nu nog goed de verjaardagskalender bijhouden en je mist/vergeet nooit meer een verjaardag.

Liefs,
Esmée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten